Interjú Jurányi Zsolt íróval és nyereményjáték

Fogadjátok, olvassátok szeretettel a blogom első interjúját, melyben Jurányi Zsolt Az alvilág zsoldjában c. könyv írója mesél a könyvről, önmagáról és a folytatásról.

Mikor döntötted el és miért, hogy megírod és a nyilvánosság elé tárod ezeket a titkokat?
Akkor mikor már sokadszorra olvastam erről a világról olyan hiteltelen dolgokat amik meg köszönő viszonyban sincsenek az alvilággal.

Nem gondoltál arra, hogy probléma is lehet abból, ha mindent őszintén megírsz?
Nem, mert lényegében annyira  meg lettek változtatva a nevek és helyszínek, hogy senkinek se legyen problémája büntetőjogilag. Ez volt ugyan is a legfőbb szempont. A többi pedig, hogy egyesek esetlegesen magukra ismertek, azzal azért nem foglalkoztam, mert a fontosabb embereket megkérdeztem, a többi pedig gondoljon amit akar.

Hogy találtál a kiadóra?
Hát először úgy volt hogy Havas Henrikkel adjuk ki a könyvet, úgy hogy ő kicsit átírja. Én közben elküldtem a kéziratot a fontosabb kiadóknak. Az Ulpius visszajelzett és lényegében egy nap alatt megegyeztünk a részletekről.

Valaki (akár a családod) nehezményezte, hogy kiadd?
Az édesanyám nagyon ellene volt, de a többiek elfogadták.  Anyukám nem örül a körülöttem zajló dolgoknak, de ez érthető mert nem az ő világa és szégyenli is a múltat.

Volt olyan pillanat amikor megbántad, hogy a nyilvánosságra került a könyv?
Igazából nem, mert én együtt tudok élni a múlttal, és ha nem lenne az édesanyám nem nagyon érdekelne mit ír a média. Én tudom mi az igazság, a barátaim és a családom elfogadnak ilyennek, a többiek pedig nem érdekelnek.

Milyen érzés volt, amikor először a kezedbe vetted a könyvet?
Furcsa. Szembesülni valamivel ami eddig nem volt az életemben. Egész mással foglalkoztam most pedig az életem része lett az írás. A fiamon és a páromon kívül már csak ez jelenti számomra a jövőt. Tele vagyok tervekkel és most per pillanat is legalább 3 könyv van a fejemben.

Milyen Jurányi Zsolt, mint író? Hogy kell elképzelni, amikor írsz?
Semmi különös. Oda ülök a gép elé és leírom ami a fejemben van. Na persze ha a fiam engedi. Általában akkor dolgozom mikor ő alszik.

Milyen érzés, hogy ismert lettél? Van, hogy felismernek és megszólítanak az utcán? Tartod a kapcsolatot a rajongóiddal?
Érdekes hogy nem szálltam el magamtól. Felismernek néha, de azért annyira nem jellemző. Viszont azt kijelenthetem hogy talán az egyetlen olyan író vagyok az országban aki az összes rajongójának, olvasójának válaszol, ha azok ráírnak. Pedig nincsenek kevesen...

Mi az, ami iránt a legtöbben érdeklődnek?
Kántor Alex sorsáról, hogy mi lesz vele. Lesz-e folytatás.

Mondj valamit a folytatásról és a filmről!
A folytatás kissé más lesz mint az első rész volt. Egyetlen ember van akinek viszonyítási alapja van, aki olvasta az elsőt és a folytatást is. Ő a legfőbb kritikusom.
Itt van néhány gondolata, véleménye a második könyvről.

"Jaj Zsolti nagyon komoly, ezt odatetted rendesen"
"Hát lehet hülyeség, de ez a könyv emberibb"
"Vagy hogy mondjam más síkon van mint az előző"
"Érződik hogy változtál"
"Ilyenek tényleg, igazából megtörténnek?"
"Elolvastam életem poénját is"
"Annyira nevettem h anyám bejött megkérdezni, hogy mi bajom van"

Szóval ilyenek és ehhez hasonlóak voltak az első reakciói mikor elolvasta és rengeteg könyvet olvas tehát van viszonyítási alapja.

Mikor fog megjelenni a folytatás?
Mikor? Szerintem tavasz, mert nem akarják elkapkodni a film miatt.

És a film? Mikor láthatjuk? Egyáltalán hogy jött a film ötlete?
Nos a Soós Péterék szeretnének csinálni egy hatrészes minisorozatot, de még meg kell egyezniük a kiadóval. Jelenleg az egyeztetések folynak. Ott decemberre várható konkrétum.

Lejött az egyik kollégája a Posta Lajos (Jóban rosszban Müller századosa) aki egyébként a sorozat egyik producere lenne. Ő olvasta az első részt és eldöntötte, hogy addig nem nyugszik míg filmre nem viszi.

A forgatókönyvet egyeztették veled? Tehát hagytak beleszólást? Elégedett vagy a forgatókönyvvel?
A forgatókönyv még nincs kész, most íródik. De természetesen kikérik a véleményemet sok mindenben, és ha eljutunk odáig, jelen leszek a forgatásnál is. Ami fontos, hogy a tervek szerint amatőr szereplők játszanák a főbb szerepeket. Olyan emberek, akiknek a karaktere megfelel, és mellé van némi éjszakai "tapasztalata" hogy lényegében, kicsit magát alakíthassa és ezáltal hitelesebb legyen a produkció. Annak idején a Guy Ritchie csinált hasonlót az ezredforduló környékén forgatott filmjeiben. Jason Statham egy utcai csibész volt mikor felfedezte, most pedig az egyik legkeresettebb színész.

Hogy telik egy átlagos napod? Mivel foglalkozol most? Jövőbeli tervek?
Délelőtt az ügyeimet intézem, délután pedig javítgatom a folytatás, A sötétség után kéziratát.
Tervben van egy nagy durranás.....
Egy igaz történet, amit írótársammal, s egyben legjobb barátommal Csabai Márkkal közösen szeretnénk megírni.
Annyit elárulhatok nagyobbat fog szólni, még Az alvilág zsoldjábannál is.

Köszönöm a részletes válaszokat.

Csabai Márk Jurányi Zsolttal készített exkluzív interjúját itt nézhetitek meg.

http://www.juranyizsolt.hu/
https://www.facebook.com/JuranyiZsoltAzAlvilagZsoldjaban

Megnyerhetitek Az alvilág zsoldjában c. könyvet, ehhez nem kell mást tennetek, mint nevezni az alább látható Rafflecopter segítségével.
a Rafflecopter giveaway



3 megjegyzés:

Cseppke írta...

Szia! Andrea Élő néven követlek facebookon és bloglovinon.

Unknown írta...

Szia! Bíró Andrea néven követlek mindenhol. :)

Judyth írta...

Szia!
Bloglovinon Judyth333 néven követlek, facebookon pedig Judit Andó a nevem.

Megjegyzés küldése

"Magical Template" designed by Blogger Buster